앞으로도 진실을 찾고 알리려는 수많은 사람들이 디지털화 된 메트릭스상에 나타나게 될 테니, 검색의 생활화와 비교분석하고 따져보는 습관을 항상 유지하길 바래본다고 그렇게 이야기 했는데... 맨날 일희일비들 하고 있는 걸 보고 있자니, 안타까워서 한소리 또 해보자...ㅉㅉㅉ, 한잔 먹고 와서 그냥 긁적여야겠네... ㅉㅉㅉ
지난번 글에서 할배가 이야기 한걸로 기억하는데...
그 전에 먼저... 얼마전, 뒷 동네 다리아픈 영감님이 운영하고 있는 전집에서 모듬전에 막걸리 한사발... 아니 한 네사발 쳐 먹었나보다..ㅋㅋㅋ 여하튼, 마시면서 이야기를 좀 했더니, 이재명이를 살인자라고 알고 있두먼...ㅉㅉㅉ, 자기 살기 위해서 주변 사람 5명을 죽인 살인마라고... 하~~~ 나원 참.... 기가 막혀서.... ㅉㅉㅉ
언론을 장악하면 이렇게 무서운게야... 특히, 노친네들... 지상파 방송만 보면서 비교, 분석을 못하는 이런 사람들은, 그냥 뉴스에서 떄려주면, 아 그렇구나 하고 그냥 믿는게야... 지상파에 이어서 조중동 종편을 통해 또한번 방송에 때리면 더더욱 믿는게지... 유투버 같은건 모르는 노친네들이니... ㅋㅎ, 물론 유투버들도 똑같지... 눈에 보이는 것만 가지고 돈벌이에 혈안이 되어 있으니... 이건, 교수니 전문가니, 연구소장이니, 애널리스트니 다 똑같어... ㅉㅉㅉ(한두개의 유투버 채널은 예외 ㅋ)
그럼, 아무도 이야기해주지 않는거 좀 알려주지...
할배가 된 요즘은 맨날 스트레스 받아서 한잔 마시고 있는데다가, 썩10이와 에이스 콜걸이 하고 자빠진 꼬라지를 보고 있자면 복창이 터져서, 아니 이건 뭐 ... 으이구~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 썅...!!!
뭐, 저딴걸 뽑아놨냐, 절반에 달하는 이 꼴통넘들아... 그러고도 이 나라가 제대로 돌아갈 꺼라고 믿는 정신병자넘들..... 에혀...ㅆㅂ
잘 봐둬... ㅉㅉㅉ
FDIC에서 정의한 Problem Bank List... 올해 현재를 기준으로 39개야...
요 몇일간 미쿡 지방은행들 ... 그 중에서도 상업은행 기준 몇몇개 작살나는거 보고 있을테지... ㅋㅎ 규모 기준으로 역대 2번쨰니 3번째니하면서 말이지...ㅋㅎ
Silicon Valley Bank, First Republic Bank, Signature Bridge Bank ... .. .
그리고, KeyCorp, Fifth Third Bancorp, Ally Financial Inc, Comerica Inc, Zions Bancorporation NA, Popular Inc, Community Bank System, Inc., Commerce Bancshares, Eastern Bankshares, WSFS Financial, First Hawaiian Bank ...등등등
지난번에 이야기 해 줬는데... ㅋㅋㅋ
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
착착 진행되는구나, 으이구...
https://indi0404.tistory.com/220
착착 진행되는구나, 으이구...
이노무 정권에서는 무지하게 바쁘다 보니, 글 적을 시간이 없구나, 아니, 이쪽 저쪽 소식을 볼 시간도, 비교,분석해 볼 시간도 없이 바쁘다보니, 이렇게 또 한해가 넘어가 버렸네... ㅉㅉㅉ 우선,
indi0404.tistory.com
윗 글에서 채권시장 조심하라고 했었지, 잘보고 신중하게 판단해서 들어가라고... 특히, 장기국채 시장에 발 들여놓은 사람들 고민 좀 해야겠는데 하면서...ㅋ 게다가, 장기국채에 투자하고 있는 대표적인 놈들. 특히, 연기금... 그리고, 헤지펀드들도 잘 봐두고...
이건 시작에 불과한 것이지만, 잘 쨰려봐 주지....
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
가상화폐와 관련된 스타트업 기업들 위주로 영업을 해 온 저 은행들... 앞으로도 관련된 몇몇 은행들 잘 봐둬야 될 거야...
CBDC 그것도 mCBDC와 관련해서는 잘 알아봐둬...
https://indi0404.tistory.com/search/CBDC
진실은 바로 저 너머에
판떼기 잘 보시고, 늘 깨어있는 사람이 되길...
indi0404.tistory.com
-> 연준의 금리인상도 2024년까지는 Raise and Hold 형태...
-> 연준의 양적긴축도 2025년까지, 약 9조 달러에서 약 5조 달러로 축소...
-> 미쿡의 주요 은행들의 스트레스 테스트도 2025년 상반기까지 최악의 상황을 가정으로 실시...
-> Build Back Better for All에 의한 정책 역시도 2025년도 본격화...
-> 디지털세 역시도, 2024년도 실시, 미쿡의 리쇼어링 정책에 의한 제조업 가동 역시도 2025년 중반기...
-> 리쇼어링 기업들에 의한 미쿡의 일자리 수십만개 창출 역시도 2025년도 중반기...
-> 디지털화폐 mCBDC의 탄생 역시도 2025년도 이후...
mCBDC는 잘 봐둬, 그레이트 리셋의 핵심이니까.... 파월 할배가 프랑스 중앙은행 심포지엄에서 이야기했지?
“중앙은행 디지털 화폐(CBDC) 추진을 위해서는 결국 행정부와 의회 모두의 승인이 필요할 것”이라면서 “우리는 이 과정이 최소 2년 소요될 것으로 예상한다”고 말했다. 그는 그 동안 연구를 진행하고 연준의 분석과 궁극적 결론에 대한 대중들의 신뢰를 구축할 것이라며 “우리는 분명 아직 결론에 도달하지 않았다” 라고...
mCBDC는 착착 진행되고 있는데, 그 어디에서도 아무도 이야기 안해주지? ㅋㅎ, 좀 있어봐봐, 자세하게 까발려줄테니... ㅉㅉㅉ, Chat GPT는 관심들 많지? 이 이야기도 다 해줬다... 스카이넷, 프라이데이, 쟈비스 등등을 이야기해 주면서...ㅋㅎ, 생각보다 조금 더 빨리 다가오는것 같아서 놀랐지만...ㅋㅋㅋ
신기술과 혁신 등이 포함된 I.C.B.M.S.V.R,3D.Nano,Bio 등등과 Quantum Tech based A.I 기술 등을 기초로 한 4차산업의 활성화 ---> 이는 Factory Automation, Office Automation, Home Automation ... 등등과 같은 형태로, 다양한 분야에서의 자동화, 무인화, 로봇화로 ---> 스마트화라고 하면 되겠네... 여하튼, 나타나게 될 텐데, 이는 생산성과 편리성 그리고 비용적인 측면에도 기여하게 되어있으며, 포스트 코로나 이후겠지만, 선진국에 준하는 최저임금과 근로시간의 변화는 전세계적으로 일어나고 있는 한류의 영향과 더불어 미국, 독일, 영국, 프랑스, 캐나다, 일본 등등 소위 선진국이라는 곳을 포함하여 많은 나라의 사람들에게 한국으로의 이주를 부추기게 끔 되어 있다. 물론, 개도국에서의 코리안 드림까지 포함해서... 반대의 경우도 생기지... 수첩공주님이 몽땅 다 중동가라고도 했었지? ㅉㅉㅉ
chat GPT
chat GPT + 음성인식기술(말하기 듣기)
chat GPT + 음성인식기술(말하기 듣기) + 가상인간
chat GPT + 음성인식기술(말하기 듣기) + 가상인간 + 로봇(드론, 자동차, 각종 전자기기-자동차도 전자기기다. ㅋ)
chat GPT + 음성인식기술(말하기 듣기) + 가상인간 + 로봇(드론, 자동차, 각종 전자기기) + Quantum Tech A.I
잘 생각들 해보고...ㅋㅋㅋ
이번 CPI? ㅋㅎ, 잘 읽어봐둬... 방금 나온 따끈 따끈한 소식이니... ㅉㅉㅉ
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Economic News Release
Consumer Price Index Summary
Transmission of material in this release is embargoed until
8:30 a.m. (ET) Tuesday, March 14, 2023 USDL-23-0484
Technical information: (202) 691-7000 * cpi_info@bls.gov * www.bls.gov/cpi
Media contact: (202) 691-5902 * PressOffice@bls.gov
CONSUMER PRICE INDEX - FEBRUARY 2023
The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) rose 0.4 percent in February on a seasonally
adjusted basis, after increasing 0.5 percent in January, the U.S. Bureau of Labor Statistics reported
today. Over the last 12 months, the all items index increased 6.0 percent before seasonal adjustment.
The index for shelter was the largest contributor to the monthly all items increase, accounting for over
70 percent of the increase, with the indexes for food, recreation, and household furnishings and
operations also contributing. The food index increased 0.4 percent over the month with the food at home
index rising 0.3 percent. The energy index decreased 0.6 percent over the month as the natural gas and
fuel oil indexes both declined.
The index for all items less food and energy rose 0.5 percent in February, after rising 0.4 percent in
January. Categories which increased in February include shelter, recreation, household furnishings and
operations, and airline fares. The index for used cars and trucks and the index for medical care were
among those that decreased over the month.
The all items index increased 6.0 percent for the 12 months ending February; this was the smallest
12-month increase since the period ending September 2021. The all items less food and energy index rose
5.5 percent over the last 12 months, its smallest 12-month increase since December 2021. The energy
index increased 5.2 percent for the 12 months ending February, and the food index increased 9.5 percent
over the last year.
Table A. Percent changes in CPI for All Urban Consumers (CPI-U): U.S. city average
Food
The food index increased 0.4 percent in February, and the food at home index rose 0.3 percent over the
month. Five of the six major grocery store food group indexes increased over the month. The index for
nonalcoholic beverages increased 1.0 percent in February, after a 0.4-percent increase the previous
month. The indexes for other food at home and for cereals and bakery products each rose 0.3 percent
over the month. The index for fruits and vegetables increased 0.2 percent in February, and the index
for dairy and related products rose 0.1 percent.
In contrast, the meats, poultry, fish, and eggs index fell 0.1 percent over the month, the first
decrease in that index since December 2021. The index for eggs fell 6.7 percent in February following
sharp increases in recent months.
The food away from home index rose 0.6 percent in February, as it did in January. The index for limited
service meals increased 0.7 percent over the month and the index for full service meals increased 0.6
percent.
The food at home index rose 10.2 percent over the last 12 months. The index for cereals and bakery
products rose 14.6 percent over the 12 months ending in February. The remaining major grocery store
food groups posted increases ranging from 5.3 percent (fruits and vegetables) to 12.4 percent (other
food at home).
The index for food away from home rose 8.4 percent over the last year. The index for full service meals
rose 8.0 percent over the last 12 months, and the index for limited service meals rose 7.2 percent over
the same period.
Energy
The energy index fell 0.6 percent in February, after increasing 2.0 percent in January. The natural gas
index decreased 8.0 percent over the month, the largest 1-month decrease in that series since October
2006. The fuel oil index fell 7.9 percent over the month, following a 1.2-percent decline in January.
In contrast, the gasoline index rose 1.0 percent in February, following a 2.4-percent increase in the
previous month. (Before seasonal adjustment, gasoline prices rose 1.7 percent in February.) The index
for electricity increased 0.5 percent over the month.
The energy index rose 5.2 percent over the past 12 months. The fuel oil index rose 9.2 percent over the
last 12 months, while the index for electricity rose 12.9 percent, and the index for natural gas
increased 14.3 percent over the same period. The gasoline index decreased 2.0 percent over the span.
All items less food and energy
The index for all items less food and energy rose 0.5 percent in February, after rising 0.4 percent in
January. The shelter index continued to increase, rising 0.8 percent over the month. The index for rent
rose 0.8 percent in February, while the index for owners' equivalent rent increased 0.7 percent over the
month. The index for lodging away from home increased 2.3 percent in February.
The shelter index was the dominant factor in the monthly increase in the index for all items less food
and energy. Among the other indexes that rose in February was the index for recreation, which increased
0.9 percent, and the index for household furnishings and operations which increased 0.8 percent. The
airline fares index rose 6.4 percent, ending a string of four consecutive declines. The index for motor
vehicle insurance, the index for apparel, the index for personal care, and the index for new vehicles
also increased in February. In contrast, the index for used cars and trucks fell 2.8 percent in
February, continuing a recent downward trend.
The medical care index fell 0.5 percent in February, after falling 0.4 percent in January. The index for
physicians' services continued to decline, falling 0.5 percent after declining 0.1 percent in January.
The hospital services index and the prescription drugs index were unchanged in February.
The index for all items less food and energy rose 5.5 percent over the past 12 months. The shelter index
increased 8.1 percent over the last year, accounting for over 60 percent of the total increase in all
items less food and energy. Other indexes with notable increases over the last year include motor
vehicle insurance (+14.5 percent), household furnishings and operations (+6.1 percent), recreation
(+5.0 percent), and new vehicles (+5.8 percent).
Not seasonally adjusted CPI measures
The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) increased 6.0 percent over the last 12 months
to an index level of 300.840 (1982-84=100). For the month, the index increased 0.6 percent prior to
seasonal adjustment.
The Consumer Price Index for Urban Wage Earners and Clerical Workers (CPI-W) increased 5.8 percent over
the last 12 months to an index level of 295.057 (1982-84=100). For the month, the index increased 0.5
percent prior to seasonal adjustment.
The Chained Consumer Price Index for All Urban Consumers (C-CPI-U) increased 6.2 percent over the last
12 months. For the month, the index increased 0.6 percent on a not seasonally adjusted basis. Please
note that the indexes for the past 10 to 12 months are subject to revision.
_______________
The Consumer Price Index for March 2023 is scheduled to be released on Wednesday, April 12, 2023, at
8:30 a.m. (ET).
Technical Note
Brief Explanation of the CPI
The Consumer Price Index (CPI) measures the change in prices paid by consumers for goods and services.
The CPI reflects spending patterns for each of two population groups: all urban consumers and urban
wage earners and clerical workers. The all urban consumer group represents over 90 percent of the
total U.S. population. It is based on the expenditures of almost all residents of urban or
metropolitan areas, including professionals, the self-employed, the poor, the unemployed, and retired
people, as well as urban wage earners and clerical workers. Not included in the CPI are the spending
patterns of people living in rural nonmetropolitan areas, farming families, people in the Armed Forces,
and those in institutions, such as prisons and mental hospitals. Consumer inflation for all urban
consumers is measured by two indexes, namely, the Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U)
and the Chained Consumer Price Index for All Urban Consumers (C-CPI-U).
The Consumer Price Index for Urban Wage Earners and Clerical Workers (CPI-W) is based on the
expenditures of households included in the CPI-U definition that meet two requirements: more than
one-half of the household's income must come from clerical or wage occupations, and at least one of
the household's earners must have been employed for at least 37 weeks during the previous 12 months.
The CPI-W population represents approximately 30 percent of the total U.S. population and is a subset
of the CPI-U population.
The CPIs are based on prices of food, clothing, shelter, fuels, transportation, doctors' and dentists'
services, drugs, and other goods and services that people buy for day-to-day living. Prices are
collected each month in 75 urban areas across the country from about 6,000 housing units and
approximately 22,000 retail establishments (department stores, supermarkets, hospitals, filling
stations, and other types of stores and service establishments). All taxes directly associated with
the purchase and use of items are included in the index. Prices of fuels and a few other items are
obtained every month in all 75 locations. Prices of most other commodities and services are collected
every month in the three largest geographic areas and every other month in other areas. Prices of most
goods and services are obtained by personal visit, telephone call, or web collection by the Bureau's
trained representatives.
In calculating the index, price changes for the various items in each location are aggregated using
weights, which represent their importance in the spending of the appropriate population group. Local
data are then combined to obtain a U.S. city average. For the CPI-U and CPI-W, separate indexes are
also published by size of city, by region of the country, for cross-classifications of regions and
population-size classes, and for 23 selected local areas. Area indexes do not measure differences in
the level of prices among cities; they only measure the average change in prices for each area since
the base period. For the C-CPI-U, data are issued only at the national level. The CPI-U and CPI-W are
considered final when released, but the C-CPI-U is issued in preliminary form and subject to three
subsequent quarterly revisions.
The index measures price change from a designed reference date. For most of the CPI-U and the CPI-W,
the reference base is 1982-84 equals 100. The reference base for the C-CPI-U is December 1999 equals
100. An increase of 7 percent from the reference base, for example, is shown as 107.000. Alternatively,
that relationship can also be expressed as the price of a base period market basket of goods and
services rising from $100 to $107.
Sampling Error in the CPI
The CPI is a statistical estimate that is subject to sampling error because it is based upon a sample
of retail prices and not the complete universe of all prices. BLS calculates and publishes estimates
of the 1-month, 2-month, 6-month, and 12-month percent change standard errors annually for the CPI-U.
These standard error estimates can be used to construct confidence intervals for hypothesis testing.
For example, the estimated standard error of the 1-month percent change is 0.03 percent for the U.S.
all items CPI. This means that if we repeatedly sample from the universe of all retail prices using
the same methodology, and estimate a percentage change for each sample, then 95 percent of these
estimates will be within 0.06 percent of the 1-month percentage change based on all retail prices.
For example, for a 1-month change of 0.2 percent in the all items CPI-U, we are 95 percent confident
that the actual percent change based on all retail prices would fall between 0.14 and 0.26 percent.
For the latest data, including information on how to use the estimates of standard error, see
www.bls.gov/cpi/tables/variance-estimates/home.htm.
Calculating Index Changes
Movements of the indexes from 1 month to another are usually expressed as percent changes rather than
changes in index points, because index point changes are affected by the level of the index in
relation to its base period, while percent changes are not. The following table shows an example of
using index values to calculate percent changes:
Item A Item B Item C
Year I 112.500 225.000 110.000
Year II 121.500 243.000 128.000
Change in index points 9.000 18.000 18.000
Percent change 9.0/112.500 x 100 = 8.0 18.0/225.000 x 100 = 8.0 18.0/110.000 x 100 = 16.4
Use of Seasonally Adjusted and Unadjusted Data
The Consumer Price Index (CPI) program produces both unadjusted and seasonally adjusted data.
Seasonally adjusted data are computed using seasonal factors derived by the X-13ARIMA-SEATS seasonal
adjustment method. These factors are updated each February, and the new factors are used to revise the
previous 5 years of seasonally adjusted data. The factors are available at
www.bls.gov/cpi/tables/seasonal-adjustment/seasonal-factors-2023.xlsx.
For more information on data revision scheduling, please see the Factsheet on Seasonal Adjustment at
www.bls.gov/cpi/seasonal-adjustment/questions-and-answers.htm
and the Timeline of Seasonal Adjustment Methodological Changes at
www.bls.gov/cpi/seasonal-adjustment/timeline-seasonal-adjustment-methodology-changes.htm.
How to Use Seasonally Adjusted and Unadjusted Data
For analyzing short-term price trends in the economy, seasonally adjusted changes are usually preferred
since they eliminate the effect of changes that normally occur at the same time and in about the same
magnitude every year - such as price movements resulting from weather events, production cycles, model
changeovers, holidays, and sales. This allows data users to focus on changes that are not typical for
the time of year.
The unadjusted data are of primary interest to consumers concerned about the prices they actually pay.
Unadjusted data are also used extensively for escalation purposes. Many collective bargaining contract
agreements and pension plans, for example, tie compensation changes to the Consumer Price Index before
adjustment for seasonal variation. BLS advises against the use of seasonally adjusted data in
escalation agreements because seasonally adjusted series are revised annually.
Intervention Analysis
The Bureau of Labor Statistics uses intervention analysis seasonal adjustment (IASA) for some CPI
series. Sometimes extreme values or sharp movements can distort the underlying seasonal pattern of
price change. Intervention analysis seasonal adjustment is a process by which the distortions caused
by such unusual events are estimated and removed from the data prior to calculation of seasonal
factors. The resulting seasonal factors, which more accurately represent the seasonal pattern, are
then applied to the unadjusted data.
For example, this procedure was used for the motor fuel series to offset the effects of the 2009
return to normal pricing after the worldwide economic downturn in 2008. Retaining this outlier data
during seasonal factor calculation would distort the computation of the seasonal portion of the time
series data for motor fuel, so it was estimated and removed from the data prior to seasonal adjustment.
Following that, seasonal factors were calculated based on this "prior adjusted" data. These seasonal
factors represent a clearer picture of the seasonal pattern in the data. The last step is for motor
fuel seasonal factors to be applied to the unadjusted data.
For the seasonal factors introduced for January 2023, BLS adjusted 57 series using intervention
analysis seasonal adjustment, including selected food and beverage items, motor fuels and vehicles.
Revision of Seasonally Adjusted Indexes
Seasonally adjusted data, including the U.S. city average all items index levels, are subject to
revision for up to 5 years after their original release. Every year, economists in the CPI calculate
new seasonal factors for seasonally adjusted series and apply them to the last 5 years of data.
Seasonally adjusted indexes beyond the last 5 years of data are considered to be final and not subject
to revision. For January 2023, revised seasonal factors and seasonally adjusted indexes for 2018 to
2022 were calculated and published. For series which are directly adjusted using the Census
X-13ARIMA-SEATS seasonal adjustment software, the seasonal factors for 2022 will be applied to data
for 2023 to produce the seasonally adjusted 2023 indexes. Series which are indirectly seasonally
adjusted by summing seasonally adjusted component series have seasonal factors which are derived and
are therefore not available in advance.
Determining Seasonal Status
Each year the seasonal status of every series is reevaluated based upon certain statistical criteria.
Using these criteria, BLS economists determine whether a series should change its status from "not
seasonally adjusted" to "seasonally adjusted", or vice versa. If any of the 81 components of the U.S.
city average all items index change their seasonal adjustment status from seasonally adjusted to not
seasonally adjusted, not seasonally adjusted data will be used in the aggregation of the dependent
series for the last 5 years, but the seasonally adjusted indexes before that period will not be
changed. For 2023, 37 of the 81 components of the U.S. city average all items index are not seasonally
adjusted.
Contact Information
For additional information about the CPI visit www.bls.gov/cpi or contact the CPI Information and
Analysis Section at 202-691-7000 or cpi_info@bls.gov.
For additional information on seasonal adjustment in the CPI visit
www.bls.gov/cpi/seasonal-adjustment/home.htm
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
자, 그러면 다음주에 미 연준에서 금리인상을 할까 안할까...ㅋㅎ...
동결이냐, 0.25 인상이냐, 인하냐...ㅋㅋㅋ
교수니, 전문가니, 애널리스트니, 수십만 구독자의 우리 유투버꼴통들아, 미중패권전쟁은 까먹었냐? 이게 경제논리로만 돌아가는 판떼기냐?? 으이구...ㅉㅉㅉ
지난번 글에서 이야기한것도 잘 기억해 두고, 7월부터 8월 15일사이. 미쿡 국가부채한도 상향이 안되면 어케 될까?
미쿡 국가부채한도상향 실패 !!! ----------> 미국 국가신용등급 강등 ---------> 주가 폭락, 채권 금리 폭등 !!!!
자, 현 상황에서 미쿡 장단기 금리차가 사상 최대였다가, 이번 미쿡은행 3개 파산으로 인하여 대폭 축소되고 있네... 이게 무얼 말하는 걸까? 그럼, 기준금리를 내려서 장단기 금리차를 하방에서 조절할까, 아니면, 국가부채한도 상향 배쨰고 장기금리를 폭등시켜서 상방에서 맞출까...ㅉㅉㅉ 잘 생각해봐봐. 이것도 이야기 해 줬다... ㅋㅎ
미쿡 국가신용등급 강등이면, 왜놈들의 YCC 정책은 어케 될까? 거기다가, 그로인한 유럽 시장은 어찌될까? ㅋㅋㅋ
그럼, 최종적으로 중공은 어케 될까?
미중패권전쟁 까먹지 말아야지, 이게 핵심인데... ㅉㅉㅉ
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
착착 진행되는구나, 으이구...
https://indi0404.tistory.com/220
착착 진행되는구나, 으이구...
이노무 정권에서는 무지하게 바쁘다 보니, 글 적을 시간이 없구나, 아니, 이쪽 저쪽 소식을 볼 시간도, 비교,분석해 볼 시간도 없이 바쁘다보니, 이렇게 또 한해가 넘어가 버렸네... ㅉㅉㅉ 우선,
indi0404.tistory.com
ps) 미중 패권전쟁은 안 끝났다는것도 기억해 둬야 판떼기 돌아가는걸 제대로 볼 수 있는건데, 뭔 금리를 내린다고들 설레발인지... ㅉㅉㅉ
그리고, 아래 글들도 다시금 봐 두는게 좋을 것 같은데... ㅋ 까먹지말라는 이야기야.
시즌3
Change is coming. get ready. !!!
A.K.D. indi 2022. 11. 20. 08:44
https://indi0404.tistory.com/213
Change is coming. get ready. !!!
A new macroeconomic era is emerging. What will it look like? For months There has been turmoil in the financial markets and mounting evidence of stress in the global economy. You might think that these are just normal signs of an upcoming bear market and r
indi0404.tistory.com
시즌 백업
10만원권, 리디노미네이션, 디지털원화
시즌2--------/나의 이야기
2021-07-20 20:06:32
https://indi0404.tistory.com/149
10만원권, 리디노미네이션, 디지털원화
10만원권, 리디노미네이션, 디지털원화 시즌2--------/나의 이야기 2021-07-20 20:06:32 2021년 현금사용행태에 관한 조사 실시계획 한국은행 발권국 화폐연구팀 조사배경 발권국에서는 경제주체별 현금
indi0404.tistory.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
미쿡행님의 나라에서 G-SIB 관련 스트레스 테스트 한 자료도 올려줬었다... 카테고리1, 카테고리2, 카테고리3 ... 지금 파산한 은행이 카테고리 1,2,3 어디에 속해 있나? ㅋㅋㅋ
2022 Federal Reserve Stress Test Results
https://indi0404.tistory.com/204
2022 Federal Reserve Stress Test Results
2022 Federal Reserve Stress Test Results 시즌3--------/너의 이야기 2022-08-24 05:15:04 미연준 2022 스트레스테스트 결과 한국은행 2022.06.27 한국은행은 연준이 조사한 2022년 대형은행 스트레스테스트 결과에 대
indi0404.tistory.com
그럼, 2023년 기준 G-SIB 스트레스 테스트 자료도 봐야겠지?
그리고, 왜 예금만 보호해 줄까? 미쿡 기준 3억 3천만원까지... 주식이나 채권은? ---> QT 중이거덩.
The Bank Term Funding Program (BTFP) will offer loans with maturities of up to a year to banks, savings associations, credit unions and other eligible depository institutions.
Bank Term Funding Program
Program: To provide liquidity to U.S. depository institutions, each Federal Reserve Bank would make
advances to eligible borrowers, taking as collateral certain types of securities.
Borrower Eligibility: Any U.S. federally insured depository institution (including a bank, savings association, or credit union) or U.S. branch or agency of a foreign bank that is eligible for primary credit (see 12 CFR 201.4(a)) is eligible to borrow under the Program.
Eligible Collateral: Eligible collateral includes any collateral eligible for purchase by the Federal Reserve Banks in open market operations (see 12 CFR 201.108(b)), provided that such collateral was owned by the borrower as of March 12, 2023.
Advance Size: Advances will be limited to the value of eligible collateral pledged by the eligible borrower.
Rate: The rate for term advances will be the one-year overnight index swap rate plus 10 basis points; the rate will be fixed for the term of the advance on the day the advance is made.
Collateral Valuation: The collateral valuation will be par value. Margin will be 100% of par value.
Prepayment: Borrowers may prepay advances (including for purposes of refinancing) at any time without penalty.
Advance Term: Advances will be made available to eligible borrowers for a term of up to one year.
Fees: There are no fees associated with the Program.
Credit Protection by the Department of the Treasury: The Department of the Treasury, using the Exchange Stabilization Fund, would provide $25 billion as credit protection to the Federal Reserve Banks in connection with the Program.
Recourse: Advances made under the Program are made with recourse beyond the pledged collateral to the eligible borrower.
Program Duration: Advances can be requested under the Program until at least March 11, 2024.
어떤식이든 유동성 확보하고 신용등급 유지하면서 소득에 맞는 생활을 해 온 사람들, 기업들, 국가들이 아니라면 못 버틴다고도 이야기했었고, 그래서 터지는게야... ㅋㅎ
까먹지 말라고 이야기했지? ㅉㅉㅉ
미중간의 패권전쟁은 잘 째려보고 있어야 된다고 몇번이나 말했고, 미쿡이 뒹쿡을 어떻게 제재하고 있는지, 신기술과 혁신 그리고 관련된 여러분야에서 뚜까패고 있는거 잘 보라고도 했고, 뒹쿡이 어떻게 대응을 하는지, 또는, 반격을 어떻게 하는지도 잘보라고도 했지... 과연, 군사적 옵션을 사용할 수 있을까? 라고도 이야기했고... 게다가, 미중 패권 전쟁의 결과로 나타나게 되는 것이 새로운 자본주의 시스템이라고도 했고, 이를 통해서 기축통화의 화폐개혁도 일어날 수 있다고도 했었지... 여하튼, 잘 째려보고 있어야지... ㅋㅋㅋ
다시금 이야기해 주지... 으이구.
-> 연준의 금리인상도 2024년까지는 Raise and Hold 형태... ===========> 지금은 이 단계.. .!!!
-> 연준의 양적긴축도 2025년까지, 약 9조 달러에서 약 5조 달러로 축소...
-> 미쿡의 주요 은행들의 스트레스 테스트도 2025년 상반기까지 최악의 상황을 가정으로 실시...
-> Build Back Better for All에 의한 정책 역시도 2025년도 본격화...
-> 디지털세 역시도, 2024년도 실시, 미쿡의 리쇼어링 정책에 의한 제조업 가동 역시도 2025년 중반기...
-> 리쇼어링 기업들에 의한 미쿡의 일자리 수십만개 창출 역시도 2025년도 중반기...
-> 디지털화폐 mCBDC의 탄생 역시도 2025년도 이후...
mCBDC는 잘 봐둬, 그레이트 리셋의 핵심이니까.... 파월 할배가 프랑스 중앙은행 심포지엄에서 이야기했지?
“중앙은행 디지털 화폐(CBDC) 추진을 위해서는 결국 행정부와 의회 모두의 승인이 필요할 것”이라면서 “우리는 이 과정이 최소 2년 소요될 것으로 예상한다”고 말했다. 그는 그 동안 연구를 진행하고 연준의 분석과 궁극적 결론에 대한 대중들의 신뢰를 구축할 것이라며 “우리는 분명 아직 결론에 도달하지 않았다” 라고...
주기적으로 반복되는 공황은 자본주의의 구조적 한계상황에서 터진다. ... 물론 이번 대공황 결과 새로운 자본주의 시스템이 구축됨과 동시에 새로운 패권국가가 등장할 것인데... 그게 바로 미중간의 패권전쟁, 기축통화전쟁 .... 그리고 만들어질 새로운 자본주의 시스템 체계 .... 바로 MMT에 기반한 CBDC 의 신자본주의 시스템 ... 이는 반드시 연합이라는 공동체와 함께 시작되는데... 단, 시장에서의 자유는 보장하되, 복지와 관련된 부분에서는 평등을 강조한 사회민주주의화... 이걸두고 많은 사람들이 사회주의화, 공산주의화라고 하고 있지...
서민, 천민들의 입장에서, 지금 현재는 인내하며 버티는 시기라는 거 명심하라고도 했고, 못버티면 가는거라고도 했고... 벼락부자, 벼락거지 부러워하고 한탄할것 없다고도 했고... 본게임은 이제부터 2023~2025에 벌어질 상황이니까... 늘 이야기 했듯이, 각자가 소득에 맞는 생활을 하고, 신용등급을 유지하면서 유동성을 확보해야지만, 앞으로 진행될, 위와 같은 상황에서 살아남게 되겠지. 그리고 기회도 올테고 말이야... 거기다가, 이번 위기 이후에 오게 될 세상은 언텍트에 비대면 그리고 신기술과 혁신에 기반 한 4차 산업의 본격 도래란 것도 기억해두고, 평소에 이런 부분에 대한 관심을 지속적으로 가져가야 되겠지... 특히, 젊은 친구들... 나같은 노땅들은 이제 뒤로 한걸음 물러나기 시작해야 될 것이고... 대신, 관련 노하우와 경험을 토대로 만들어진 지혜라는 것을 활용해야 되겠지...
기타 등등 블로그 글을 통해서 여러번 언급했지...
2022년부터는 본격 정상화의 시기... 곡소리는 새해부터 들려올 터 !!! 단단히들 준비했길 바래보는데...
2023년부터는 본격 파산의 시기... !!! 못 버티는 경제주체부터 하나씩 나가 떨어지는게야...
소득에 맞는 생활을 하라고 했고, 개인의 신용등급 유지와 유동성 확보하라고도 했고....... 이번 위기는 반드시 누군가가... 가계가 되었든, 기업이 되었든, 국가가 되었든간에 독박을 써야 끝날텐데... 많은 사람들이 깨어나서, 그 누군가에 속하지 않았으면 하는 바램이었는데... 안타까워서 새해부터 한소리 또 해 본다.
가계나 기업이나 국가나, 못 버틸때 터지는게야...
앞으로 수많은 엇박자 정책을 보게 될텐데... 여기에 걸려들지 말어, 참여하게 된다는 것은 한계에 달한 주체들이란 뜻이니깐 말이지...
이제부터가 본격적인 정상화의 시기인데, 벌써부터 나가떨어지면 안되지. 앞으로도 넘어야 할 산들이 무지하게 많은데... 으이구. ㅉㅉㅉ
에브리씽 버블 ---> 퍼펙트스톰 ---> 그레이트 리셋 ... !!! 몇번에 걸쳐서 이야기했다, 이번엔 다르다고 하면서...
한국판 신용쇼크 !, 그리고 초양극화 !! 엇박자 정책도 이야기해 줬었지...ㅋㅎ
소득에 맞는 생활을 하라고 했고, 개인의 신용등급 유지와 유동성 확보하라고도 했고....... 아직 유효하다는것도 기억하고, 올해 하반기 아니, 올해를 넘어가면서부터 움직여야지... ---> 이제부터 못 버티는 가계, 기업, 국가가 본격적으로 나오니깐, 유동성 확보하고 신용 등급 유지하면서 소득에 맞게 버텨온 사람들은 살아남은 놈들 잘 봐둬... 그 때가 본격적으로 움직여야할 때니깐, 아니, 반드시 움직여야 할 때이니까... 특히, 유동성을 현금으로만 들고 있는 사람들은 잘 기억해둬...!!!
사기, 조작, 왜곡, 구라, 날조, 뻥질 금지, 그리고 극단적 선택 금지...!!!
어쨋든간에, 꼴통들을 포함해서 다들 잘 버텨나가길, 나 같으면 억울해서라도 자살 안당한다...
으이구 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 썅 !!!
PS) 우리는 어쩌고 있을까?
검새왕국을 꿈꾸는 썩10이가 모든걸 다 해결해준다고? ㅋㅋㅋ
가가멜 김기현 당선(썩10이 맘대로 공천권 행사) -> 중대선거구제 개편(수박들 대거 참여) -> 현재의 1기 내각 개편, 한동훈, 이복현 등 검새들 사임 후 대거 공천 출마, 청담동 빠에서 술쳐먹던 김앤장 패거리들 대거 공천 출마, 민주당 및 기타 잡당 수박들 대거 참여 -> 총선 승리 -> 탄핵 저지 -> 검새당 신설 -> 내각제 개편 -> 헌법개정 -> 대통령 중임제 -> 제2의 유신... 김거니 출마? ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
시방 이런 판뗴기여....
이걸 어쩌나.... 으이구~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ㅆㅂ !!!
'시즌3' 카테고리의 다른 글
디지털세의 배경 및 동향 (0) | 2023.03.18 |
---|---|
지속되는 정리해고 바람, 美 고용시장 향방은? (1) | 2023.03.18 |
착착 진행되는구나, 으이구... (2) | 2023.01.01 |
먼저 무너져서는 안되지... (0) | 2022.11.23 |
구조조정 1단계... (0) | 2022.11.20 |